[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4586: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3765)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4588: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3765)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4589: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3765)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4590: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3765)
6VC Forum Romanum • View topic - Zomervakantie 2007

Zomervakantie 2007

Waar gaat iedereen heen? En wanneer?

Moderator: daan

Postby jochem(HETadoptiekindje) » Tue Jan 30, 2007 14:22

dan ga ik ff door met mekkeren

ik en ruud iig, punk en daap lijkt me ook, willen weer graag een col beklimmen. aangezien de pyreneeen er niet voor niets liggen lijkt ons het een strak plan daar heen te gaan.
zijn er meer mensen bij? lijkt iedereen het leuk? dan kunnen we vanaf valencia naar bijv. andorra rijden voor 1-2 dagen en dan door naar cap d'agde
anders rijden we er met zn vieren vanaf cap d'agde naartoe

verder prima plan
jochem(HETadoptiekindje)

...

Postby Jake » Tue Jan 30, 2007 16:16

ben er vast niet bou, maar juich het van harte toe dat jullie zo een formidabele prestatie gaan herhalen
Jake
Lucrative Fish

Postby punk » Tue Jan 30, 2007 16:48

Mwoah... Als we er toevallig zijn wil ik best een stukkie fietsen, maar de reis erop af stellen gaat me wat te ver.
punk

Postby nicole » Tue Jan 30, 2007 17:22

In de stad vindt men o.a. het mooie “Parque Natural de la Albufera” en het park “Dehesa del Saler”. Ook de 200 jaar oude “Jardín Botánico” oftewel de Botanische Tuin is een mooie bezienswaardigheid Op de plek waar vroeger, voor de overstromingen van 1957, de rivier Turia stroomde, vindt men nu het befaamde “Ciudad de las Artes y Ciencias” oftewel Stad van de kunsten en wetenschap. Dit culturele centrum bestaat uit een wetenschapsmuseum, een IMAX theater, het grootste aquarium van Europa, vele exposities, sportvoorzieningen en parken.

Valencia heeft een zeer gevarieerd stadsbeeld door de vele culturen die in de stad hebben geleefd. Eén van de mooiste gotische gebouwen van de stad is de “Lonja de la Seda”, met daarnaas de “Mercado Central” en de kerk “Iglesia de los Santos Juanes”. Andere emblematische gebouwen zijn de “Mercado de Colón” en het station “Estación del Norte”. De wijk die bekend staat als Eixample (niet te verwarren met het Eixample van Barcelona) lijkt een echt openluchtmuseum vol met art nouveau architectuur. De wijk bestaat uit wijdse straten met mooie tuinen, een overzichtelijke structuur die in de rest van de stad niet te vinden is. Een ander interessant gebouw is het station “Estación de la Alameda”, gemaakt door de valenciaanse Santiago Calatrava, dat staat onder de brug ontworpen door dezelfde architect. Van de muur die tot de 19e eeuw de historische stad beschermde is niet meer over dan de “Torres de Quart” en de “Torres de Serranos”.

Op het plein Plaza de la Vírgen, vindt men het “Palau de la Generalitat”, de “Basílica de la Virgen de los Desamparados” en de Kathedraal van Valencia met de bekende klokkentoren die bekend staat als “El Miguelete”.

Lijkt me een leuke stad! Valencia dus :D
nicole
Zes Vee Ceeër

Postby daan » Tue Jan 30, 2007 17:32

Image
daan
Opperhoofd

...

Postby Jake » Tue Jan 30, 2007 17:38

Jake
Lucrative Fish

Postby JuhWuh » Tue Jan 30, 2007 18:45

JuhWuh
Zes Vee Ceeër

Postby ammie » Tue Jan 30, 2007 19:13

Durf het... ;-)
ammie
Zes Vee Ceeër

...

Postby Jake » Tue Jan 30, 2007 19:32

Jake
Lucrative Fish

Postby Ruudje » Tue Jan 30, 2007 20:24

Bierspel is niet voor laffe barries
Ruudje
Zes Vee Ceeër

Postby jochem(HETadoptiekindje) » Tue Jan 30, 2007 21:34

jochem(HETadoptiekindje)

Postby ammie » Tue Jan 30, 2007 22:10

Durf het... ;-)
ammie
Zes Vee Ceeër

Postby JuhWuh » Tue Jan 30, 2007 22:15

JuhWuh
Zes Vee Ceeër

...

Postby Jake » Wed Jan 31, 2007 17:32

Jake
Lucrative Fish

Postby punk » Wed Jan 31, 2007 18:08

punk

Postby jochem(HETadoptiekindje) » Wed Jan 31, 2007 23:35

jochem(HETadoptiekindje)

Postby Ruudje » Wed Jan 31, 2007 23:39

Ruudje
Zes Vee Ceeër

...

Postby Jake » Thu Feb 01, 2007 09:54

Jake
Lucrative Fish

Postby jochem(HETadoptiekindje) » Fri Feb 02, 2007 05:39

joo
hoe is ut
vakantie is prima volgens ruud

ik zeg, we moeten compromissen sluiten en snel beslissen, anders zijn iig alle huizen bezet
oh ja, die baas hier wil een camping
jochem(HETadoptiekindje)

Postby jochem(HETadoptiekindje) » Fri Feb 02, 2007 05:52

Gewoon lekker rijden...
jochem(HETadoptiekindje)

...

Postby Jake » Fri Feb 02, 2007 12:04

kheb nog ff zitten neuzen voor een huis in Cap. Kom ik toevallig op dezelfde site als jochem al mee kwam met een prima huis. kost niet duur. enige nadeel: 1douche en 1 wc. maar wel met het strand in je achtertuin...
dus poepen en plassen in zee, en btje snel douchen...

http://www.abritel.fr/nl/index.php zoeken op referentienummer: 549588
Jake
Lucrative Fish

Postby ammie » Fri Feb 02, 2007 12:09

Is prima huis...! Maar is alleen nog de week van 28 juli vrij...
Maar dichter bij het strand kun je bijna niet zitten.
Durf het... ;-)
ammie
Zes Vee Ceeër

...

Postby Jake » Fri Feb 02, 2007 12:15

er staat overigens meer leuks op die site voor 10 personen
maakt tog niet uit welke week we dat doen. vanaf zaterdag 21 is de eerste week, vanaf zaterdag 28 is de wteede. passen we ons programma daar een btje op aan. vinut allang best zoiets. Een huis aan strand, kan er nu al voorpret om hebben
Jake
Lucrative Fish

Postby punk » Fri Feb 02, 2007 13:49

Dan vind ik dit een betere optie: 536513

Iets meer luxe, en ook niet zo duur.
punk

...

Postby Jake » Fri Feb 02, 2007 14:00

ben ik met je eens
1 douche, 1 badkamer betekent denk ik al 2 douches, en 2 wc's. is beter idd. Nouja, een huis Cap is dus wel te doen. Nu nog een plan voor de rest dan...
Jake
Lucrative Fish

...

Postby Jake » Fri Feb 02, 2007 14:57

maar mensen
stel dat we voor zoon huis kiezen, dan hebben we nog steeds een tweede week over. of dat nou ervoor of erna is, dat maakt niet veel uit vind ik.
Dus als iedereen nou nog een paar plannen maakt voor de tweede week. Het plan van Biarritz, Madrid en Valencia kan natuurlijk wel. Alleen na wat overwegen van mezelf bedacht ik dat we ook makkelijk iets anders kunnen doen waar niet zoon hete en lange reis voor nodig is.
Dan noem ik bijvoorbeeld: Brussel of Parijs ofzo. Of zoiets als Lourdes, wat tussen Biarritz en Cap inligt. Een ander leuks is misschien Carcassonne, wat te bereizen is vanuit Cap. Dat is ook egt zoon toeristisch stadje waar ik eerder mijn afkeer op uitte, maar is dan wel weer net wat anders dan slenteren door een grote stad van naam, met wat oninteressante gevels en pleinen. Komende dagen kijk ik nog verder voor alternatieven, dus als jullie dat ook ff doen dan kunnen we op een gegeven moment kiezen uit een aantal opties en niet uit 1 plan waar je het dan wel of niet mee eens bent...
Jake
Lucrative Fish

Postby ammie » Fri Feb 02, 2007 15:03

Het huis wat Punk voorstelde is overigens in beide weken al bezet, ik heb het even nagevraagd...
Durf het... ;-)
ammie
Zes Vee Ceeër

Postby daan » Fri Feb 02, 2007 16:46

Image
daan
Opperhoofd

...

Postby Jake » Fri Feb 02, 2007 17:21

en waarom is dan misschien een goeie...
Jake
Lucrative Fish

Postby daan » Fri Feb 02, 2007 17:34

Steden als Brussel en Parijs hoeven voor mij niet zonodig als bestemming van de zomervakantie, omdat ik daar wel geweest ben en nog vaak zat zal komen.

Bij een gewoon senex quippe pulcher frans stadje heb ik wel precies wat jullie aangeven bij cultuur te hebben. Een kerkje, een pleintje en that's it. Mooi om een middagje op t terras te zitten omdat je toevallig in de buurt bent, maar ik zie dat niet als een bestemming. Bij een stad als Madrid of Valencia heb je niet alleen een grotere kwantiteit en kwaliteit aan cultuu-hur (liefst tot je er bij neer valt), maar ook het gevoel in zo'n wereldstad rond te lopen voegt voor mij echt wat toe. Mensen kijken, sfeer proeven...
Last edited by daan on Fri Feb 02, 2007 17:54, edited 1 time in total.
Image
daan
Opperhoofd

Postby Ruudje » Fri Feb 02, 2007 17:50

Mee eens
Ruudje
Zes Vee Ceeër

Postby JuhWuh » Fri Feb 02, 2007 20:25

JuhWuh
Zes Vee Ceeër

Postby jochem(HETadoptiekindje) » Fri Feb 02, 2007 21:24

jochem(HETadoptiekindje)

Postby nicole » Fri Feb 02, 2007 21:49

nicole
Zes Vee Ceeër

Postby Rio » Sun Feb 04, 2007 10:39

Yooooo wat is er al een hoop gepost de laatste tijd zeg. Om het niet moeilijker te maken doe ik flexibel, denk dat wat we ook doen, er altijd wel wat voor mij bij zit. Ik ben het namelijk over het algemeen wel eens met Ruud en Jochem dus mijn belangen worden al behartigd. Ik vind cultuur absoluut wel boeiend, al is het leuker als je vantevoren weet wat je wilt zien. Sportieve dingen ben ik sowieso ook bij en omdat ik mn conditie aan het verbeteren ben zit er misschien wel een colletje voor mij in dit jaar. Kamperen vind ik top al ben ik er na 2 weken denk ik wel klaar mee, maar ik heb mn hele leven al 3 weken gekampeerd dus trek dit ook wel (maar dan WEL met stroom en stoelen!). Geen verrassingen voor jullie denk ik.

Overigens: heb Bor gesproken deze week en die weet nog niet zn exacte plannen maar heeft ev. ook wel interesse om mee te gaan. Hij houdt het forum in de gaten dus zal vanzelf van zich laten horen.

Aankomende dinsdag heb ik mn selectiegesprek voor Denemarken, hopelijk weet ik dan of de dag erna of ik mag en kan ik met mn ouders overleggen over het vertrek die richting uit. Dan kan ik jullie ook meer vertellen over of ik 2 weken meega of bijv. ruim 1 week en terugvlieg of zoiets.

Kus
Rio

...

Postby Jake » Sun Feb 04, 2007 11:18

gisteren heb ik met kleine baas nog ff gesproken in de auto over een idee hoe het meningsverschil op te lossen over de bestemming van de grote stad in Spanje.
Ons bezwaar is namelijk dat we heus niet vies zijn om eens iets culturigs te doen, alleen om een hele week te wijden aan het bezoeken van grote steden vonden wij wat veel. Al helemaal als dat in het bloedhete binnenland van Spanje is. Kijk maar eens naar het weerbericht in de zomer. Het is altijd 40 graden in het binnenland van Spanje. Nou sorry, maar daar ga ik dus egt niet in lopen. Dan lig ik aan het water.

Nu hadden rooney en ik bedacht, om aan ieders wensen tegemoet te komen, om dan in Spanje een camping te zoeken, ergens in de buurt van Valencia misschien, en van daaruit te opereren. Dan is er de mogelijkheid om Valencia te bezoeken, maar ook om nix te doen op de camping, of aan het strand/zwembad, of wat er ook maar te doen is. Misschien ook wel fietsen/wandelen/raften (ook warm btw).
Dan is alleen de bestemming Madrid nog een punt. Dat is natuurlijk niet te bereizen vanuit Valencia voor een dagtrip (350km). Sowieso is 1 dag voor Madrid misschien wat kort. Daarom kunnen dan misschien de mensen die daar in geinteresseerd zijn, voor 2 dagen ofzo een hostelletje boeken daaro. En degenen die er geen behoefte aan hebben, blijven op de camping.

Kortom: ik denk dat we het zoveel mogelijk flexibel moeten houden voor iedereen, en dat dan zoon soort plan wel handiger is dan met zn allen af te reizen naar het hete binnenland van Spanje, met als bestemming een stad die niet eens iedereen wenst te bezoeken...
En ohja, het kan natuurlijk ook andersom: Een huis in Spanje en op de camping in Cap...
maar het gaat nu even om het plan van het bezoeken van de steden...
Jake
Lucrative Fish

Postby Rio » Sun Feb 04, 2007 11:29

Hoi!

Mn vader opperde dat Zaragoza ook een erg mooie stad is om heen te gaan, groot en oud en mooi. Weet er zelf niets van af maar dat kan veranderen natuurlijk. Om een beeld te hebben van hoe alles ligt is hier een link naar de kaart van Spanje.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/n ... Spanje.png

Trouwens JW, hoe krijg ik Face op een wat kleiner formaat? Daar had je het over bij Plz.
Rio

Postby daan » Sun Feb 04, 2007 14:27

Heb het voor je aangepast, Rio.

Idee van Jake lijkt mij op zich prima... idee van in meerdere etappes rijden gaat dan alleen niet op toch?
Image
daan
Opperhoofd

...

Postby Jake » Sun Feb 04, 2007 14:57

dat klopt. Misschien dat er 1 overnachting nodig is op een camping omdat de reis anders wel lang is. Maar dan is het idd wel doorrossen naar valencia of daar in de buurt. dus ook niet steeds verkassen, pre van ammie
Jake
Lucrative Fish

...

Postby Jake » Sun Feb 04, 2007 14:58

tis trouwens 1875km naar valencia vanaf woerden
Jake
Lucrative Fish

Postby punk » Sun Feb 04, 2007 14:58

Bij deze wil ik het idee van Jake nomineren voor beste idee van de dag!
punk

Postby Rio » Sun Feb 04, 2007 15:18

Tnx Daap!
Rio

Postby ammie » Sun Feb 04, 2007 15:28

Dit lijkt mij ook goed.

Nu nog een huis...
Durf het... ;-)
ammie
Zes Vee Ceeër

...

Postby Jake » Sun Feb 04, 2007 16:09

pfoh, wat een lofuitingen aan mijn adres. Laat ik dan nog maar ff verder gaan met plannen voorleggen. Kheb namelijk met duitser ff middagje huisjes zitten zoeken.

Het plan is als volgt: Een huisje huur je meestal van zaterdag tot zaterdag. Dat is dus moeilijk als ammie pas vrijdagavond kan vertrekken ivm 4daagse, en je zou helemaal naar Spanje moeten rijden. Dan kom je pas zondag aan ofzo. Want een tussenstop is dan haast nodig. Maar waarom niet de eerste week naar Cap d'Agde? Geen tussenstop nodig. Daar op de camping. Die moet nog gezocht worden.
Dan een week later richting Spanje. Alwaar we een huisje huren van zaterdag tot zaterdag in de buurt van Valencia. Kijk op deze link: http://www.homelidays.com/NL-Vakantiewo ... EARCH=TRUE
. Dit is al de zoekopdracht. Hier staan wat huisjes rondom Valencia. Sommigen 50km onder Valencia, anderen wat dichterbij. prima te betalen met mooie faciliteiten. Vanuit hier treden de eerdergenoemde plannen in werking. Misschien dat de geinteresseerden voor Madrid 1/2dagen eerder vertrekken vanuit Cap ofzo.

Duitser opperde echter het idee om de accomodaties om te ruilen. Dus huisje in Cap, camping in Spanje. Omdat je dan flexibeler bent met het oog op Madrid en de terugreis. Maar aan de andere kant vind ik de huisjes in Spanje beter verzorgd dan in Frankrijk. En de campings vice versa. Voor Valencia geldt ook dat het daar niet heel erg is als we daar een tiental kilometers vandaan zitten. Voor Cap is dat meer, omdat we vooral voor het uitgaan in Cap gaan. Magoed, voor beiden valt wat te zeggen, en wat mij betreft maakt het ook weinig uit.
Een andere variabele is nog de bestemming in Frankrijk. Argeles sur mer is natuurlijk ook een optie, als daar een beter huis te vinden is.

Geef even je mening over het plan en je voorkeuren. Dan kunnen we snel een huis boeken voordat het vol is...
Jake
Lucrative Fish

Postby daan » Sun Feb 04, 2007 16:27

Ben het eens dat je im prinzip voor campings beter naar Frankrijk kan gaan en huisje in Spanje. Maar in verband met logistieke en praktische overwegingen is het wellicht wel handig om het om te draaien. Volgens mij moet het echter wel te doen zijn om in Frankrijk wél een leuk huisje te vinden en in Spanje wél een goede camping.
Image
daan
Opperhoofd

...

Postby Jake » Sun Feb 04, 2007 16:49

als we dan in frankrijk een huisje zoeken, wordt het dan Cap d'Agde, Argeles-sur-mer (ligt nog 10km van het strand), of Argeles-Plage.
Jake
Lucrative Fish

Postby punk » Sun Feb 04, 2007 17:18

Ik denk alleen dat ivm met de hitte in het spaanse binnenland dat een huisje toch relaxter is.
punk

Postby Ruudje » Sun Feb 04, 2007 19:14

Jeetje, ben even twee dagen uitgeschakeld vanwege het vele drinken en dan zie ik zoveel posts... Jeetje

Mijn mening over de plannen dan maar..

Ik begrijp dat het voor iedereen leuk moet blijven, daarom zal ik flexibel zijn wat dit plan betreft en zie ik in dat het beter is rekening te houden met de cultuurbarbaren en een compromis te sluiten om ze toch een leuke vakantie te bezorgen.

Toch heb ik een aantal voorkeuren. Omdat ik waarschijnlijk wel naar Madrid wil vind ik het relaxed voor m'n portemonnee dat we gaan kamperen in Spanje. Anders heb ik een duur huis, waar ik sowieso twee dagen niet in zit en moet ik het hostel ook nog betalen. Ik ben niet moeilijk met geld maar ik heb het gevoel dat ik op die manier een dief van mijn eigen portemonnee ben. Daarnaast zitten we aan de kust dus niet in het hele hete Spaanse binnenland.

Dit zou dan om de eerste week gaan. Dat we dan vanaf zondag op de camping staan in Valencia en dan tot zaterdag de tijd hebben om Madrid en Valencia te ontdekken. Het lijkt me sowieso niet handig om de eerste week een huis te huren omdat we dan niet op tijd in Spanje kunnen zijn en ik vind eerst een week lowlife en dan nog cultuur in Spanje een iets mindere volgorde.

De tweede week zouden we dan naar Cap of Argeles gaan. Maakt me niet heel veel uit in welke plaats we gaan feesten maar ik wil graag aan het strand dichtbij het uitgaanscentrum zitten. Dan zouden we kunnen kamperen of een huisje huren, dat maakt me niet uit...

Dus wat mij betreft zou de planning zijn: de eerste week camping in Valencia en dan de tweede week een huis/appartement aan het strand in Cap of Argeles.

Dit was het voor even van mijn kant.
Ruudje
Zes Vee Ceeër

Postby ammie » Sun Feb 04, 2007 19:23

Het lijkt mij, gezien de temperaturen het lekkerst om in Spanje in een huis te zitten en in Frankrijk op de camping(als jullie dan per se willen kamperen ;) ). Omdat we niet zeker weten hoe de planning voor Rio's avontuur in Denmark verloopt, heb ik vast een idee voor als Rio onverhoopt het weekend van 4 aug. of er vlak na moet vertrekken.

Ik stel voor om de eerste week in Spanje door te brengen in een huis. Omdat dat bijna 2000 km rijden is en de huisjes van zaterdag tot zaterdag worden verhuurd, moeten we uiterlijk vrijdagochtend vertrekken, omdat we onderweg misschien ergens willen overnachten. Voor mij kan dat natuurlijk niet, want dan heb ik er pas 10 km van de laaste loopdag opzitten. Daar kom ik zo op terug. De zaterdag erna kunnen we dan op ons gemak naar Frankrijk rijden (misschien via Madrid ofzo) en daar in Argeles of Cap de tweede week op de camping doorbrengen.

(Het kan natuurlijk ook andersom, maar Rio zou dan misschien eerder weg moeten omdat ze door de reis van Spanje naar NL een dag verliest (Frankrijk - NL kunnen we wel in één dag rijden). )

Als we bovenstaand plan doen, kom ik op zaterdagmiddag/avond met mijn prive-jet naar Valencia of een ander vliegveld in de buurt vliegen. Dit is voor mij relaxter, want dan hoef ik vrijdagavond niet te haasten en ik kan een goede nacht maken van vrijdag op zaterdag. Ook scheelt dit plan een dag voor Rio. Tevens vindt mijn ma het ook prettiger als ik pas op zaterdag vertrek. Omdat ze een beetje bezorgd is heeft ze zelfs voorgesteld dat ze me met liefde naar een vliegveld in NL of net over de grens wil brengen en dat ze me bij de vlucht ook nog een beetje financieel ondersteunt. Argument 4 tot slot is dat ik niet moe en uitgeput op de vakantiebestemming aankom en dat scheelt voor jullie ook natuurlijk! Goed idee?

Wat steden/cultuur etc betreft hoeven jullie met mij geen rekening te houden. Ik vind alles prima en bekijk daar wel of ik zin heb om niks te doen of zin heb om me cultureel of actief te gedragen.

Ik ga nu weer verder aan mijn paper, al typ ik liever over de vakantieplannen dan over de invloeden van waarschuwingen op tabaksverpakkingen... :(
Durf het... ;-)
ammie
Zes Vee Ceeër

Postby daan » Sun Feb 04, 2007 20:24

Ben het met Ruud eens wat huisje/camping betreft... Voor de camping betaal je nl. meestal per persoon per dag, dus dan heb je geen dubbele kosten plus het feit wat Ruud aangeeft dat je een duur huisje betaalt waar je mss 2 nachten geen gebruik van maakt mij ook niet erg aanstaat.

Wat later invliegen van Ammie betreft. Lijkt me prima, maar dat staat natuurlijk los van wanneer je camping doet of huisje.
Image
daan
Opperhoofd

PreviousNext

Return to Vakantie