Ik zie dat er nog maar weinig concrete ideeen zijn. Jaap heeft z'n best al gedaan: logisch, hij heeft toch nix te doen. Vreemd dan dat Ruud geen pagina's vol goede ideeen heeft achtergelaten, hij ligt immers vaak tot 17.00 op bed he neger

Italie
Ruud is zijn hele leven al pro Rimini, dus ik heb eens even gekeken. De prijzen van appartementen zijn minder duur dan ik verwacht had. Als je begin juli, of eind juni vertrekt, natuurlijk met de vliegmachien, kost je dat zo tussen de €225 en €350 p.p. per 10 dagen, incl reis en transfer (das van vliegveld naar je hokkie). Ik kijk dan wel naar 3/4/5 persoons kamers, want dat is het goedkoopst. Als we met een btje groep gaan, zijn 2-persoonskamers niet reuzegezellig, en ook nog eens duur. Als je midden juli gaat, of later, stijgen de prijzen exponentieel (das heel veel, you alfa's), en dat heb ik er niet voor over.
'Nadeel' voor de meesten, is dat Rimini dé vakantiestad is van Italie. Het leven is niet veel goedkoper dan in Nederland, en het bier zal al helemaal niet goedkoop zijn. Bovendien is het gewoon druk daar, het is het Lloret van Italie, zegmaar. We zouden daar tripjes kunnen doen, maar ik denk niet dat het veel verschilt van wat de meesten al gezien hebben in Rome oid, de cultuur is reeds bekend bij een ieder
Griekenland
Dit is weer 'n heel andere land dan Italie. We hebben keuze uit Kreta, Kos, Rhodos en Corfu (dat zijn eilanden, beta's). Kreta (Chersonissos) is vrij toeristisch, maar lijkt me niet zo massaal als Blanes/Lloret of Rimini. Prijzen liggen wat hoger: begin juni is het rond de €300, begin juli is het zo €380/400, voor 3-persoonskamer, 10 dagen met de luchtbus. Wel prijziger, maar het lijkt mij persoonlijk veel leuker dan een stad als Rimini. Tis toch wat anders, mooiere natuur (biologieeeee!!!). Das mijn mening.
Op Kos liggen de prijzen ongeveer hetzelfde als op Kreta, je krijgt alleen wel vaak een fiets bij je boeking te huur

Conclusie: De Griekse eilanden zijn prachtig (vooral voor mij, als bioloog), maar wel een tikkie duurder dan het vasteland....
Hongarije
Nieuw in ons assortiment dit jaar: Siofok aan het Ballatonmeer (Ballenstadmeer?

Men gaat alleen met bussen daarheen. Als we graag naar Siofok willen, moet dat geen probleem zijn...We zouden overwegen om toch met auto te gaan, of zo'n Middelweerd-bussie te huren (zal wel prijzig zijn toch?). Ook kunnen we gewoon met de bus gaan, ik vind dat wel ok. Ruud wilde wel rijden (waarom dan niet in een bus?

Siofok schijnt supergezellig te zijn: minder massaal dan sp/it, maar wel leuk uitgaan, andere cultuur en zeer goed te betalen.
Voor mij persoonlijk heeft een Grieks eiland of Siofok de meeste voorkeur. Ik hoor graag wat jullie hiervan vinden. Turkije heb ik niet besproken, ik weet daar niet zoveel van, dus ik zou dat graag overlaten aan bijv Nicole, om eens wat prijsjes te bekijken, of iemand anders die zich geroepen voelt.
Voorts wil ik graag ook binnenkort weer even vergaderen, met name over the fellowship van de vakantie, en de periode waarin wij gaan, want we moeten niet te laat boeken.
Iedereen een dikke kus
P.L.Z.
P.s. JA, ik heb wél een leven, en JA, ik nu gelijk weer aan mijn studie