by daan » Mon Nov 20, 2006 11:03
In reactie uiteraard ook een betoog waarom het mij gezelliger lijkt om het thuis bij iemand te doen.
Als ik kijk naar voorgaande jaren is niet het eten zelf het gezelligste, maar juist alles er omheen. Eerst lekker op de bank zitten, dan koken, daarna nog lekker portjes drinken. Wanneer je uit eten gaat plof je neer en kom je de komende 3 uur niet meer van je plaats, terwijl bij iemand thuis je regelmatig even gaat verzitten om met iemand te praten.
Ook omdat je een aantal keer van 'locatie' wisselt - van voorkamer, naar keuken, naar eettafel, naar voorkamer - is er veel meer afwisseling.
Daarnaast geeft Jaap al aan dat we waarschijnlijk niet naar de Markies gaan, maar naar een eenvoudiger restaurant, wat dus op een saté-tje of een biefstuk neerkomt. Niets mis mee, maar ik vind het zelf wel leuk om iets bijzonderders op tafel te zetten en meerdere gangen. Thuis is dit goed mogelijk.
Ook hoeft niemand zich bezwaard te voelen als hij/zij minder doet dan anderen. Er zijn genoeg mensen die het leuk! vinden om te koken, een tafel mooi te dekken en boodschappen te doen. Ik ben daar in ieder geval een van.
Dan wat betreft de financiën. Zelfs als je naar een eenvoudig restaurant gaat, kom je al snel op 30 euro per persoon. Als je bedenkt wat je daar zelf voor op tafel kan zetten, zijn we de hele nacht nog aan het eten. Ik vind het overigens bijzonder zwak dat hierbij telkens alle aandacht op Ruud gericht moet worden terwijl ik hem er zelf nog niet een keer over gehoord heb. Het is al zo'n arme jongen.
Ten slotte heb ik mijn ouders voorgelegd of zij een avondje zouden willen wieberen en dat vonden ze geen probleem. Het kan dus bij mij en we hebben een goed geouttileerde keuken en veel keukengerei, dus ook alle mogelijkheden om een mooi feestmaal op tafel te zetten.
Yours truly,
Daan